Du ljuger lika bra som delfiner simmar.



Ipoden i öronen, fullt fokus på balansen, ensamvarg i göteborg, jag är kung!


götlaborg

Har haft en så underbart slapp vecka här i Göteborg. Vill verkligen flytta hit! Får se om någon vänlig själ erbjuder oss någon av dem alla vi sökt. Hoppas hoppas hoppas, sen var det bara det där med jobb. Men det löser sig alltid :)
Dessa dagar har vi hunnit med Liseberg, minigolf och massa mys och ikväll åker vi hem till sagolika sunne för att kanske höra någon sång med Björn Rosenström imorgon.

Jag har i alla fall köpt mig en longboard, har velat haft en väldigt länge nu. Vet inte om det är speciellt bra men den är en bra början i alla fall. Kanske hinner tröttna på den eller tycka att det är så roligt att jag vill ha en bättre snart, så då är det lika bra att köra på budget ^

Nej nu ska jag försöka dra mig upp från denna källare och sola lite :)








Säffle nästa.. satan vad det luktar bajs!

Sitter äntligen i tåget som ska köra mig ner till Göteborg. Ska bli roligt o träffa gubben igen. Och jävligt roligt och träffa Bella igen! Bruttan som tiden i Branäs tillbringades tillsammans med. Och imorgon ska vi och våra två män dra till Liseberg för en heldag med karuseller! Så kameran följer med imorgon så jag äntligen kan lägga upp lite bilder här! Men ha en god kväll nu är det bara 2 timmar kvar till ankomsten!


tankar som susar iväg

Efter dagens grubbel så tänkte jag börja ta tag i att skriva något inlägg mer än en gång i månaden.
Varnar dock för att det kommer bli en otrolig ointressant blogg, kommer faktist endast skriva för mig. För att jag ska komma ihåg vad jag gjort och för att lyckas få ner ett par enstaka meningar för att få ur det ur kroppen, som sväller av saker som vill komma ut. Känslor som inte går att beskriva men ord som i alla fall jag förstår.

Ångrar att jag tog bort alla inlägg för en tid sedan, skulle vilja sitta och läsa igenom dem nu. Vill läsa vad jag gjorde i Branäs. Har ju dock minnena i hjärtat och hjärnan och bilderna på datorn.

Bara för att så tänker jag ge er ett bra tips!
När man känner sig ledsen och vill piggna till igen - Kolla igenom gamla fotoalbum eller bilder från en speciell resa eller liknande på datorn så lovar jag att du kommer må bättre. För som tur är så sparar minnet oftast de bra minnena! :)

Ge mig en halvtimme att kolla igenom Branäs bilderna och jag ler som ett litet barn på julafton.

Puss och god natt



En mus i en bur

Har ni någon gång känt känslan av att bara skrika rakt ut för att få ut allt som man håller inom sig. Eller att testa att gråta floder för att se om den där klumpen försvinner, men inget händer? Varför kan inte tonåringar bete sig som tonåringar, eller vuxna som vuxna? Hur jag än vrider och vänder på saker så kommer jag bara fram till att ju äldre man blir ju fegare blir man. Fegare för konflikter. Fast efter en viss ålder verkar kurvan vända. En sak är säker, barn är ärligast. Tror det är därför jag gillar barn så mycket. Gillar hur de kan uttrycka vad de tycker utan att bry sig ett skit om vad andra tycker, hur ord kan såra någon annan. Men åter igen till hur jag vänder saker och ting så är det bättre att såra för att man är ärlig än att vara för konflikträdd så missförstånd uppstår. Kanske ska kalla det att inte kunna svälja sin stolthet istället.

Dagens tänk.
Alldeles för mycket press på mig själv, varför kan man inte bara göra alla nöjda?



Grubbel i grubb

Efter en lång duskussion med Elin Lundkvist om hur svarta blev vita kom vi fram till:

"Alla människor bodde i Afrika där bland annat ett gäng utstötta albinos bodde, de var så ledsna efter all mobbning de fått under alla dessa år så de slog händerna i bordet och sa: - Va fan vi skiter i de här. Och vipps så begedde de sig till Norden. Efter ett tag blev Afrikanerna så ledsna så de kom till Norden och bad om förlåtelse och vipps, så kom mulatterna till också"

jag fick låna en ängel för en stund

Farmor. Du kommer vara en av de vackraste änglarna i himlen <3


RSS 2.0